よくあるご質問(FAQ)

手法とこだわり / Method and Features

《手法》

パンチニードル:雑貨の小物類

タフティング :ラグとPC周辺雑貨等

《こだわり》

・パンチニードル作品はコットン100%毛糸使用

・タフティング作品はウール100%毛糸使用

・どんなお部屋にも馴染むモノトーン作品専門

・受注生産で一つ一つ丁寧に作成


《Method》

Punch Needle : Small items of miscellaneous goods

Tufting: Rugs and PC peripheral goods, etc.

《Features》

・Punch Needle: 100% cotton yarn

・Tufting: 100% wool yarn

・Monotone work that fits in any room

・Made to order and carefully created one by one

請求書・領収書・納品書 / Invoices, Receipts

⚠️当ショップで利用しているBASEでは、決済代行会社を介し金銭の授受を行っている為、

BASE自体の請求書・領収書の発行が出来かねます。

その為、BASEが推奨する下記対応にて「代わりの書類の提供」とさせて頂きます。

《請求書》

・ご購入時に届く「ご購入いただきありがとうございました」メールを

 請求書の代わりとしてご利用ください。

 後払い決済の場合のみ、請求書ハガキが商品発送後に郵送で届きます。

《領収書(インボイス記載なし)》

・ご購入時に届く「ご購入いただきありがとうございました」メールと、

 下記決済方法ごとの受領書などを合わせて領収書の代わりとしてご利用ください。

・クレジットカード決済、キャリア決済、Amazon Payの場合

 →利用明細

・コンビニ決済、銀行振込決済

 →お振込み時に発行される受領書、後払い決済でのお支払い時に発行される受領書

・Pay ID あと払いの場合

 →お支払い完了後に届くメール内のリンクからアクセスできる払込受領書

  ※お支払い方法が口座振替の場合、払込受領書は表示されません。

《領収書(インボイス記載あり)》

適格請求書発行事業者未登録の為、発行出来かねます。ご了承下さい。

なお、「銀行振込支払手数料」などのBASE側で徴収している料金については、

BASEからインボイスを発行しております(メールに記載されています)。

《納品書》

ご希望の場合は、BASE発行の納品書をメールにて発送させて頂きます。

お手数ですが、注文時に備考欄にて、納品書が必要の旨をお知らせ下さい。


⚠️BASE, which is used in our store, transfers money through a payment agency,

  BASE itself cannot issue invoices or receipts.

  Therefore, BASE recommends that we provide the following documents

  in lieu of invoices and receipts.

《Invoices》

Please use the "Thank you for your purchase" email

that you receive at the time of purchase as a substitute for the invoice.

For deferred payment only, an invoice postcard will be sent

by mail after the product is shipped.

《Receipt》

Please use the "Thank you for your purchase" email

that you receive at the time of purchase, together with the receipt

for each of the payment methods listed below, as a substitute for a receipt,

In the case of credit card payment, carrier payment, and Amazon Pay

 →Statement of charges

Convenience store payment, bank transfer payment

 →Receipt issued at the time of transfer

 →Receipt issued at the time of payment for deferred payment

In the case of Pay ID deferred payment

 →Pay ID: In the case of deferred payment, a payment receipt that

  can be accessed from the link in the e-mail

  you receive after payment is completed.

 ⚠️If the payment method is account transfer, the payment receipt

  will not be displayed.

《Delivery note》

If you wish, we will send you a delivery note issued by BASE by e-mail.

Please let us know that you need a delivery note in the

remarks column when you place your order.

洗い方、扱い方 / Wash and handle

【コットン】
・洗濯不可

・ほつれや毛玉はハサミで切り取って下さい。

※引き抜くのはNG
・ブラシなし掃除機や粘着クリーナーで表のゴミやホコリをお取り下さい。
【ウール】
《日常のお手入れ》
・ブラシなし掃除機や粘着クリーナーで表のゴミやホコリをお取り下さい。ラグは乾燥させる為、時々天気の良い日に日陰干しをします。特に梅雨時期は羊毛が湿気を吸い込むため30分程度干すことをおすすめします。
・ほつれや毛玉が出てきた場合はハサミでお切りください。※引っ張ることはしないで下さい。
《頑固な汚れ掃除》
飲み物をこぼした場合やペットの粗相等の頑固な汚れには、臭いと色素沈着を防ぐ為直ぐに対処して下さい。
・対処①
乾いた布を押し当て水分を吸う→水で濡らし搾った布で叩くように拭く→再度水分を吸い取り乾かす
・対処②(①で汚れが落ちない場合)
中性洗剤を水で薄め泡立てる→泡を汚れ部に乗せ手や布で揉む→洗剤が残らないよう水を搾った布で拭き取る

【 Cotton 】

Not washable.

Please use scissors to cut out any fraying or pilling.

Please do not pull them out.

Please use a brushless vacuum cleaner or adhesive cleaner to remove dust and dirt from the surface.

【 Wool

《Daily care》

・Clean the rug with a brushless vacuum cleaner or adhesive cleaner to remove dust and debris from the surface. Dry the rug in the shade on a sunny day from time to time. Especially during the rainy season, it is recommended to dry the rug in the shade for about 30 minutes to allow the wool to absorb moisture.

・If fraying or pilling appears, please cut it off with scissors. Do not pull the wool.

《Cleaning stubborn stains》

・If a drink has been spilled or a pet has left a stain on the fabric, please take care of it immediately to prevent odor and pigmentation.

・Treatment ①

Press a dry cloth against the stain to absorb moisture→Wet the stain with water and wipe it with a wrung out cloth→Absorb the moisture again and let it dry.

・Remedy ② (When the stain is not removed by remedy ①)

Dilute a neutral detergent with water to make foam→Put the foam on the stained area and rub with your hand or a cloth→Wipe with a cloth wrung out with water to remove any detergent residue.

注意事項 / Precautions

・一つずつ丁寧に作成しておりますが、個体差があり、十分な強度はありません。ご購入を頂く際は、ハンドメイド作品ということをご理解下さい。

猫がいる環境で作成しております

・お使いの端末やモニター画面により、作品の色味が異なって見える場合がございます。

・返品や交換について

※不良品のみ返金返品または交換対応を承っております。

※商品到着後から、5日以上経過された不良品の上記対応はお断りいたします。

作品のご到着後、4日以内にオンラインストアの"CONTACT"または“チャット”より“注文IDと併せて”ご連絡下さい。


・気になる点がございましたら、お気軽にご連絡下さい。



・We carefully create each item one by one, but there are individual differences and they are not strong enough. Please understand that these are handmade products when you purchase them.

・Please understand that this product is made in an environment where cats are present.


・The color of the work may look different depending on your device or monitor screen.


・Returns and exchanges

(We accept returns or exchanges only for defective items.)
(We will not accept defective items that have been in the shop for more than 5 days.)

Please contact us within 4 days of receipt of the artwork by clicking "CONTACT" or "chat" on the online store, along with your order ID.

・If you have any questions or concerns, please contact us through the "chat" in the online store.